Vroeger was men blij als men een auto had. Het lelijke eendje, een Renault 4 of een Volkswagen Kever waren, vooral bij de jongeren, de populaire auto’s. Barrus heeft jarenlang met zijn Volkswagen Caddy en Opel Combo ruim 400.000 km rondgereden langs ’s heren wegen. Zijn auto was bedoeld als een transportmiddel om zo zuinig mogelijk van A naar B te komen en niet om met 140 km/uur files te voorkomen en de luchtkwaliteit te verbeteren. Deze grote wijsheid is trouwens van onze Grote Johan Cruijff want volgens hem ben je dan immers eerder van de weg af!
Een nieuwe auto kopen is echter een hele klus en dan moet een piketpaaltje verzet worden. Barrus wilde geen grote auto want een van de hardnekkigste vooroordelen is dat de auto voor een man een verlengstuk is van zijn p…ego. Als hij ‘s zondags naar de voetbalvereniging “Gemert” gaat kijken en op de parkeerplaats loopt van de sponsors dan ziet hij al die grote karren en dan denkt hij: “hebben ze nou veel geld of is de grote auto een compensatie voor iets kleins ????”
Als je in autotijdschriften gaat kijken schrik je van de ter redactie aangeboden auto’s. Met minder dan 200 pk is een moderne auto volgens deze liefhebbers “ondergemotoriseerd”. De allergrootste opwinding ontstaat bij de redacties als ze enige tijd kunnen beschikken over een “supersportwagen”, zoals een Ferrari, een Lamborghini, Bugatti Veygron (1000 pk!!!) of een Porsche. Wat een snelheden, wat een vermogen, wat een geluid. Deze auto’s zijn echter ongeschikt voor de openbare weg en als de meeste mensen in een van deze supersportwagens zouden moeten rijden zouden ze een gevaar op de weg zijn.
De eerste auto van onze Johan Cruijff was trouwens een Citroen Sport Maseratie maar de bewondering van Barrus gaat niet zo ver dat hij een dergelijke auto gekocht heeft. Uiteindelijk heeft hij gekozen voor een oerdegelijke Ford Focus wel met het toevoegsel Rally zodat hij toch nog het gevoel heeft van een snelle jongen!!!!!!
Voor de “mannen met grote auto’s” en “kleine jongeheer” is er ook nog een nieuwtje. Er zijn namelijk push-up broeken voor mannen. Na de wonderbra voor vrouwen kunnen nu ook de mannen de boel een beetje opblazen met de wonderjock. Deze ‘wonderonderbroek’ doet hetzelfde als de wonderbra, hij laat het zaakje groter lijken door het naar voren te plaatsen. En kennelijk zitten daar “mannen met grote auto’s” op te wachten, want volgens de ontwerper zijn er in een week al meer dan 50.000 van verkocht. De wonderlijke onderbroek, die Patriot is genoemd, wordt verkocht via internet en enkele winkels in Nederland.
Barrus hoopt dat hij met dit verhaal een piketpaaltje heeft verzet en dat men nu met een andere blik gaat kijken naar eigenaars met grote, dikke en vette auto’s!!